Cílem předmětu je seznámit studující s vybranými filmy, případně zfilmovanými literárními díly, parodujícími hitlerovské Německo. Pozornost bude věnována žánru komedie, satiry a parodie jednak v různých historických obdobích, jednak vzhledem k parodované látce.
- Teacher: Veronika Jičínská
Cílem předmětu je na straně jedné dát studentům teoretické základy frazeologie jako lingvistické disciplíny a na straně druhé prohloubit a rozšířit jejich frazeologickou kompetenci. V souvislosti s vysvětlením základních teoretických pojmů a představením vybraných podskupin frazémů bude věnována pozornost zejména pragmatickým, kontrastivním, kulturním a interkulturním aspektům frazeologie.
- Teacher: Hana Bergerová
Studující získá základní poznatky o literárních textech vhodných pro výuku německého jazyka. V rámci semináře si vyzkouší a reflektuje koncept jejich aplikace a je poté schopen literární texty do výuky německého jazyka smysluplně integrovat.
- Teacher: Petra Fuková
Studující získá základní poznatky o motivaci a motivování žáků, je následně schopen tyto reflektovat a prakticky aplikovat ve výuce německého jazyka.
- Teacher: Petra Fuková
Im Zentrum des Seminars steht die Beschäftigung mit österreichischen Frauen, die in der Wissenschaft, Kunst, Politik und anderen gesellschaftlichen Bereichen Österreichs Bedeutendes geleistet haben.
- Teacher: Manuel Kloibhofer
Cílem předmětu je zprostředkovat teoretické základy a přehled česko-německého jazykového kontaktu včetně jeho efektů, a to jak v jeho sociálním, tak i politickém a historickém kontextu. Zohledněny jsou zejména regionální jazykové kontakty ve střední a východní Evropě a vzájemné vlivy německého a českého jazyka.
- Teacher: Georg Schuppener
Cílem semináře je studujícím prostřednictvím divadelně-pedagogických technik ukázat, jak mohou řešit problémy spojené s osvojením cizího jazyka. Seminář se neomezuje jen na zprostředkování gramatiky, která má ve výuce pevnou pozici, nýbrž také např. na odbourávání studu při veřejném projevu a další problémy s ním spojené. Vzhledem k tomu, že tato cvičení mají co do činění s relaxací a také s přijmutím vlastního těla, lze je v hodinách cizích jazyků použít univerzálně. Účastníci tak mají k dispozici repertoár možností, které mohou využít v různých situacích.
- Teacher: Hana Bergerová
Cílem semináře je studujícím prostřednictvím divadelně-pedagogických technik ukázat, jak mohou řešit problémy spojené s osvojením cizího jazyka. Seminář se neomezuje jen na zprostředkování gramatiky, která má ve výuce pevnou pozici, nýbrž také např. na odbourávání studu při veřejném projevu a další problémy s ním spojené. Vzhledem k tomu, že tato cvičení mají co do činění s relaxací a také s přijmutím vlastního těla, lze je v hodinách cizích jazyků použít univerzálně. Účastníci tak mají k dispozici repertoár možností, které mohou využít v různých situacích.
- Teacher: Hana Bergerová
Cílem předmětu je seznámit studující s vývojem německojazyčné povídky po r. 1945 se zaměřením na charakteristika žánru a jeho hlavní představitele. Zároveň budou vybrané texty, vzhledem k tomu, že se jedná učitelský studijní obor, diskutovány s ohledem na jejich možnou didaktizaci pro výuku.
- Teacher: Renata Cornejo
Studující získá základní poznatky o motivaci a motivování žáků, je následně schopen tyto reflektovat a prakticky aplikovat ve výuce německého jazyka.
- Teacher: Petra Fuková