Cílem předmětu je seznámit studující s vybranými filmy, případně zfilmovanými literárními díly, parodujícími hitlerovské Německo. Pozornost bude věnována žánru komedie, satiry a parodie jednak v různých historických obdobích, jednak vzhledem k parodované látce.
Cílem předmětu je na straně jedné dát studentům teoretické základy frazeologie jako lingvistické disciplíny a na straně druhé prohloubit a rozšířit jejich frazeologickou kompetenci. V souvislosti s vysvětlením základních teoretických pojmů a představením vybraných podskupin frazémů bude věnována pozornost zejména pragmatickým, kontrastivním, kulturním a interkulturním aspektům frazeologie.
Studující získá základní poznatky o literárních textech vhodných pro výuku německého jazyka. V rámci semináře si vyzkouší a reflektuje koncept jejich aplikace a je poté schopen literární texty do výuky německého jazyka smysluplně integrovat.
Studující získá základní poznatky o motivaci a motivování žáků, je následně schopen tyto reflektovat a prakticky aplikovat ve výuce německého jazyka.

Im Zentrum des Seminars steht die Beschäftigung mit österreichischen Frauen, die in der Wissenschaft, Kunst, Politik und anderen gesellschaftlichen Bereichen Österreichs Bedeutendes geleistet haben.

Cílem předmětu je zprostředkovat teoretické základy a přehled česko-německého jazykového kontaktu včetně jeho efektů, a to jak v jeho sociálním, tak i politickém a historickém kontextu. Zohledněny jsou zejména regionální jazykové kontakty ve střední a východní Evropě a vzájemné vlivy německého a českého jazyka.
Cílem semináře je studujícím prostřednictvím divadelně-pedagogických technik ukázat, jak mohou řešit problémy spojené s osvojením cizího jazyka. Seminář se neomezuje jen na zprostředkování gramatiky, která má ve výuce pevnou pozici, nýbrž také např. na odbourávání studu při veřejném projevu a další problémy s ním spojené. Vzhledem k tomu, že tato cvičení mají co do činění s relaxací a také s přijmutím vlastního těla, lze je v hodinách cizích jazyků použít univerzálně. Účastníci tak mají k dispozici repertoár možností, které mohou využít v různých situacích.
Cílem semináře je studujícím prostřednictvím divadelně-pedagogických technik ukázat, jak mohou řešit problémy spojené s osvojením cizího jazyka. Seminář se neomezuje jen na zprostředkování gramatiky, která má ve výuce pevnou pozici, nýbrž také např. na odbourávání studu při veřejném projevu a další problémy s ním spojené. Vzhledem k tomu, že tato cvičení mají co do činění s relaxací a také s přijmutím vlastního těla, lze je v hodinách cizích jazyků použít univerzálně. Účastníci tak mají k dispozici repertoár možností, které mohou využít v různých situacích.
Cílem předmětu je seznámit studující s vývojem německojazyčné povídky po r. 1945 se zaměřením na charakteristika žánru a jeho hlavní představitele. Zároveň budou vybrané texty, vzhledem k tomu, že se jedná učitelský studijní obor, diskutovány s ohledem na jejich možnou didaktizaci pro výuku.
Studující získá základní poznatky o motivaci a motivování žáků, je následně schopen tyto reflektovat a prakticky aplikovat ve výuce německého jazyka.