Seminář přímo navazuje na předmět Didaktika německého jazyka I. Jeho cílem je aplikovat získané poznatky z oblasti základních metodologických postupů osvojování jazykových prostředků do praktické podoby. Důraz je kladen na propojení lingvodidaktické teorie s vyučovací praxí na příslušném typu škol, jakož i na rozvíjení dovedností v přípravě, realizaci a následné evaluaci (reflexi) vyučovací jednotky. Studenti připravují simulaci vyučovacích hodin (jednotek) dle zvoleného tématu, cílů a charakteru cílové skupiny. Pro prezentaci těchto simulací (výstupů, microteaching) studenti předloží vedoucímu semináře a spolustudujícím písemně zpracovanou dokumentaci (protokol vyučovací jednotky, učební materiály, cvičení a úkoly a další). Studující v předmětu rozvíjí kompetence související s vyučovaným oborem (oblast 1), s plánováním výuky (oblast 2), s prostředím pro učení (oblast 3), se zpětnou vazbou a hodnocením (oblast 4) a s profesním sebepojetím, rozvojem etikou a duševním zdravím (oblast 6) - viz výše konkrétní v předmětu rozvíjené kompetence Kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství.
- Učitel: Petra Fuková