Hlavním cílem kurzu je dovést studenty k úspěšnému dokončení a obhájení bakalářské práce. Uvedený kurz si klade za cíl poskytnout studentům k danému úkolu co nejširší míru podpory, zároveň ovšem jejich postup dílčím způsobem kontrolovat a korigovat. Samotný kurz je realizován ve třech specifických úrovních. V tomto rámci bude v průběhu kurzu pozornost studentů nejprve zaměřena k problematice odborného (historického) textu, v jehož intencích bude obecněji probírána struktura a charakter jednotlivých částí bakalářské práce. Vedle obecné charakteristiky zde bude podstatnou součástí výuky i kriticky zaměřená práce s konkrétními materiály v podobě různých typů (a úrovně) textu odborného charakteru i vybraných příkladů již realizovaných kvalifikačních prací. Studenti se zde tak poměrně detailně seznámí s obsahem, metodami, kritikou literatury i pramenů v doporučených studiích a modelových bakalářských pracích. Další část výuky bude již posléze orientována k přímé podpoře dokončování bakalářské práce. Podkladem pro tuto etapu se stanou dílčí individuální i společné konzultace a diskusní bloky, v jejichž rámci studenti představí výsledky své badatelské práce i problémy, které bylo nutno překonat. Práci svých kolegů prostřednictvím diskuse hodnotí a ověřují tak kvalitu a relevanci dosažených výsledků i způsob jejich formulace. Poslední okruh, který je v rámci kurzu realizován, se zaměřuje již výhradně k průpravě vlastní obhajoby kvalifikační práce, resp. obecněji mluvenou formu prezentace výsledků odborné badatelské činnosti. Student by zde měl získat vhodný podklad pro prezentaci a kvalitní formulaci celkového pojetí svého badatelského výkonu, vlastní metodiky zpracování a především významu dosažených výsledků. V rámci opakované modelové diskuse nad výsledky vlastní kvalifikační práce i pracemi spolustudujících kolegů by si měl student osvojit obecnější principy i zásady vedení odborné debaty, měl by být připraven nejen obhájit výsledky svého badatelského výkonu, ale též diskusi vést a směřovat.